Dan Rather

Former CBS Evening News anchor Dan Rather has sued network CEO Leslie Moonves and CBS News President Andrew Heyward in an effort to have them reinstated in his $70 million lawsuit against the network.

In the new complaint, which was filed in New York State Supreme Court, Rather accused both men of fraud, according to Reuters. Rather claims he was a made a scapegoat by the network during a scandal in 2004 over a report on then-President George W. Bush's military record.

See photos of Rather on CBS Evening News

"These are the two individuals who committed the crime on behalf of CBS and we're holding them personally responsible," said Rather's lawyer, Martin Gold.

Rather filed the original lawsuit in 2007 and claimed CBS breached his contract by not giving him enough on-air assignments after he was removed as anchor of Evening News. Moonves and Heyward were named in that suit for damaging Rather's future job prospects, but a judge dismissed the claims in April 2008 based on lack of support.

Gold said he expects the executives to be reinstated based on amended complaint that now proves Rather's income has been reduced by several million dollars since being released by CBS. Rather now produces Dan Rather Reports, an hour-long news program on HDNet.

CBS has appealed to have the entire 2007 lawsuit dismissed. "If anything, this latest tactic confirms that the whole charade is more a tiresome plea for attention by Rather than a serious lawsuit," CBS said in a statement.